Kayveeyes Daily Rules Recap 148
Change of name by the Government employees – Procedure
• For all cases of addition, deletion, or change of name or surname, a formal deed should be executed. A sample of this deed was attached in the orders dated 2.3.1987.
• Following the execution of the deed, the change of name should be published by the individual in a prominent newspaper as well as in the Gazette of India at their own expense.
• For a female employee wishing to add or change her name due to marriage, formal intimation to her appointing authority is sufficient. The particulars of her husband may be provided for entry in her service book.
• In the event of divorce or separation, for deleting the surname or reverting to a former name, an intimation regarding the change of marital status and a formal request for reversion to her maiden name should be submitted. There is no prescribed form for this request. (DOPT OM No.19016/1/87-Estt(A) dated 2.3.1987)
• பெயர் அல்லது குடும்பப் பெயரைச் சேர்த்தல், நீக்குதல் அல்லது மாற்றுதல் போன்ற அனைத்து நிகழ்வுகளுக்கும், முறையான ஆவணம் (பத்திரம்) ஒன்று நிறைவேற்றப்பட வேண்டும். இந்த பத்திரத்தின் மாதிரி 2.3.1987 தேதியிட்ட உத்தரவுகளில் இணைக்கப்பட்டுள்ளது.
• பத்திரம் நிறைவேற்றப்பட்ட பின்னர், பெயர் மாற்றம் குறித்த அறிவிப்பை சம்பந்தப்பட்ட நபர் தனது சொந்த செலவில் ஒரு முன்னணி செய்தித்தாள் மற்றும் இந்திய அரசிதழிலும் வெளியிட வேண்டும்.
• திருமணத்தின் காரணமாக பெயரைச் சேர்க்க அல்லது மாற்ற விரும்பும் பெண் ஊழியர், தனது நியமன அதிகாரியிடம் முறையான தகவல் தெரிவித்தால் போதுமானது. கணவரின் விவரங்களை பணிப்பதிவேட்டில் பதிவு செய்வதற்காக வழங்கலாம்.
• விவாகரத்து அல்லது பிரிவினை ஏற்பட்டால், குடும்பப் பெயரை நீக்க அல்லது பழைய பெயருக்குத் திரும்ப, திருமண நிலை மாற்றம் குறித்த தகவல் மற்றும் தனது கன்னிப் பெயரை மீண்டும் பெற ஒரு முறையான கோரிக்கை சமர்ப்பிக்கப்பட வேண்டும். இந்த கோரிக்கைக்காக பரிந்துரைக்கப்பட்ட படிவம் எதுவும் இல்லை. (DOPT OM No.19016/1/87-Estt(A) தேதியிட்ட 2.3.1987)
Post a Comment