Translate

23. Complaints of abstractions/pilferages and loss of parcels of the EPP /VP /RP/ Insured categories

Complaints of abstractions/pilferages and loss of parcels of the EPP /VP /RP/ Insured categories

Recent complaints from online and commercial firms regarding abstractions and pilferages from parcels sent via EPP/VP/RP and Insured services have tarnished the department's image and caused financial losses. 

These incidents, attributed to laxity in implementing existing instructions, have also negatively impacted departmental revenue. To address this, strict adherence to Postal Manual guidelines, including mandatory visits by inspectorial officers and review of their reports, is crucial.

The utilization of Central and Regional Checking Squads for surprise inspections is also emphasized. Additionally, the installation of CCTV systems at vulnerable offices and thorough analysis of complaints to pinpoint pilferage locations are required. 

A report detailing specific actions taken and further preventative suggestions must be submitted to the Directorate.

ஆன்லைன் மற்றும் வணிக நிறுவனங்களிடமிருந்து EPP/VP/RP மற்றும் காப்பீடு செய்யப்பட்ட சேவைகள் மூலம் அனுப்பப்பட்ட பார்சல்களில் இருந்து பொருட்கள் திருடப்படுவதாகவும், பொருட்கள் காணாமல் போவதாகவும் சமீபத்தில் பல புகார்கள் வந்துள்ளன. 

இது துறையின் நற்பெயருக்கு களங்கம் விளைவிப்பதோடு, நிதி இழப்புகளையும் ஏற்படுத்தியுள்ளது. 

தற்போதுள்ள அறிவுறுத்தல்களை செயல்படுத்துவதில் உள்ள தளர்வு காரணமாக இந்த சம்பவங்கள் நிகழ்ந்துள்ளன, மேலும் இது துறையின் வருவாயையும் எதிர்மறையாக பாதித்துள்ளது. இதை நிவர்த்தி செய்ய, ஆய்வு அதிகாரிகளின் கட்டாய வருகைகள் மற்றும் அவர்களின் அறிக்கைகளின் மறுஆய்வு உட்பட தபால் கையேடு வழிகாட்டுதல்களை கண்டிப்பாக கடைபிடிப்பது அவசியம். 

திடீர் ஆய்வுகளுக்கு மத்திய மற்றும் பிராந்திய சோதனைப் படைகளின் பயன்பாடும் வலியுறுத்தப்படுகிறது. கூடுதலாக, பாதிக்கப்படக்கூடிய அலுவலகங்களில் CCTV அமைப்புகளை நிறுவுதல் மற்றும் திருட்டு இடங்களை கண்டறிய புகார்களை முழுமையாக ஆய்வு செய்வது அவசியம். 

எடுக்கப்பட்ட குறிப்பிட்ட நடவடிக்கைகள் மற்றும் மேலும் தடுப்பு பரிந்துரைகளை விவரிக்கும் ஒரு அறிக்கையை இயக்குநரகத்திற்கு சமர்ப்பிக்க வேண்டும்.

ORDER
Recently a number of complaints have been received. Mainly from the online and other commercial firms dealing with mail orders, alleging abstractions and pilferages of articles from the parcels sent by them under the EPP/VP/RP and Insured services of the department. Such incidents not only cause financial losses to our esteemed customers and the department, but also tarnish the fair image of the department. Revenues of the department are also affected significantly. It is felt that laxity in the implementation of instructions has led to such frauds/abstractions.

2. Therefore, with a view to bringing such incidents to halt, it is requested to kindly ensure that instructions contained in Postal Manual Volume VII and other volumes and instructions issued from time to time are followed scrupulously at all levels. In particular, visits prescribed in Rule 157 of Postal Manual Volume VII, for SSRMs/SRMs/ASRMs/IRMs and other inspectorial and other administrative officers are invariably made and their VRs are reviewed by the next higher authority. Services of the Central and Regional Checking Squads should also be utilized to pay surprise visits to the running Sections of the RMS and other offices.

3. Besides, installation of CCTVs at important and vulnerable/ suspected offices be also considered. Analysis of the complaints received in this regard be also got made deeply to arrive at the specific points of pilferages/theft.

4. A report on specific action taken and further suggestions. If any, to prevent such incidents be sent to Directorate.
(DG (P) No. 16/40/2014 SR dated 20.06.2014)


Post a Comment

Previous Post Next Post