Translate

124 Deputation of postal employees to IPPB

 Kayveeyes Daily Rules Recap 124
Deputation of postal employees to IPPB

A revised procedure has been developed for the deputation of Postal employees to the India Post Payments Bank (IPPB).
Hereafter, the selection and deputation of Department of Posts (DOP) employees to IPPB will be conducted only once in a calendar year.
IPPB will send a circular requesting applications through the Postal Directorate. The Personnel division within the Directorate will then seek applications through the various postal circles.
After reviewing the applications, those employees whose services can be spared will have their applications forwarded to IPPB.
IPPB will follow its own process for selecting employees from the list provided by the Directorate. IPPB will not engage in any direct communication with the postal circles.
The timeline for this process is as follows: 1st August – sharing of the draft circular with the Personnel division.
10th August – circulation of the draft circular with the Postal circles.
15th August to 15th September – the start and end dates for receiving applications.
25th September – the date for the Directorate to receive applications from the postal circles.
1st November – sharing of the list of applications with IPPB.
15th December – receipt of the final list from IPPB, as per DG (P) No. X-20/41/2022-SPN II dated 2.5.2023.

இந்திய தபால் கட்டண வங்கிக்கு (IPPB) தபால் ஊழியர்களை பணியமர்த்துவதற்கான திருத்தப்பட்ட நடைமுறை உருவாக்கப்பட்டுள்ளது.
இனிமேல், தபால் துறையின் (DOP) ஊழியர்களை IPPB க்கு தேர்ந்தெடுப்பது மற்றும் பணியமர்த்துவது ஒருcalendar ஆண்டில் ஒரு முறை மட்டுமே செய்யப்படும்.
IPPB ஆனது தபால் இயக்குநரகம் மூலம் விண்ணப்பங்களைக் கோரும் சுற்றறிக்கையை அனுப்பும். இயக்குநரகத்தில் உள்ள பணியாளர் பிரிவு தபால் வட்டங்கள் மூலம் விண்ணப்பங்களைக் கோரும்.
விண்ணப்பங்களை பரிசீலித்த பிறகு, யாருடைய சேவைகளை விட்டுக்கொடுக்க முடியுமோ அவர்களின் விண்ணப்பங்கள் IPPB க்கு அனுப்பப்படும்.
இயக்குநரகம் வழங்கிய பட்டியலில் இருந்து ஊழியர்களைத் தேர்ந்தெடுப்பதற்கு IPPB தனது சொந்த செயல்முறையைப் பின்பற்றும். IPPB தபால் வட்டங்களுடன் எந்த நேரடித் தொடர்பையும் ஏற்படுத்தாது.
இந்த செயல்முறைக்கான காலவரிசை பின்வருமாறு: ஆகஸ்ட் 1 - வரைவு சுற்றறிக்கையை பணியாளர் பிரிவுடன் பகிர்வது.
ஆகஸ்ட் 10 - வரைவு சுற்றறிக்கையை தபால் வட்டங்களுடன் பரப்புதல்.
ஆகஸ்ட் 15 முதல் செப்டம்பர் 15 வரை - விண்ணப்பங்களைப் பெறுவதற்கான தொடக்க மற்றும் இறுதி தேதிகள்.
செப்டம்பர் 25 - தபால் வட்டங்களிலிருந்து இயக்குநரகத்திற்கு விண்ணப்பங்கள் வந்து சேரும் நாள்.
நவம்பர் 1 - விண்ணப்பங்களின் பட்டியலை IPPB உடன் பகிர்வது.
டிசம்பர் 15 - IPPB இலிருந்து இறுதிப் பட்டியல் பெறப்படும் நாள், இது DG (P) No. X-20/41/2022-SPN II dated 2.5.2023 இன் படி.

Post a Comment

Previous Post Next Post