Kayveeyes Daily Rules Recap 124
Deputation of postal employees to IPPB
• A revised procedure has been developed for the deputation of Postal employees to the India Post Payments Bank (IPPB).
• Hereafter, the selection and deputation of Department of Posts (DOP) employees to IPPB will be conducted only once in a calendar year.
• IPPB will send a circular requesting applications through the Postal Directorate. The Personnel division within the Directorate will then seek applications through the various postal circles.
• After reviewing the applications, those employees whose services can be spared will have their applications forwarded to IPPB.
• IPPB will follow its own process for selecting employees from the list provided by the Directorate. IPPB will not engage in any direct communication with the postal circles.
• The timeline for this process is as follows: 1st August – sharing of the draft circular with the Personnel division.
• 10th August – circulation of the draft circular with the Postal circles.
• 15th August to 15th September – the start and end dates for receiving applications.
• 25th September – the date for the Directorate to receive applications from the postal circles.
• 1st November – sharing of the list of applications with IPPB.
• 15th December – receipt of the final list from IPPB, as per DG (P) No. X-20/41/2022-SPN II dated 2.5.2023.
Deputation of postal employees to IPPB
• A revised procedure has been developed for the deputation of Postal employees to the India Post Payments Bank (IPPB).
• Hereafter, the selection and deputation of Department of Posts (DOP) employees to IPPB will be conducted only once in a calendar year.
• IPPB will send a circular requesting applications through the Postal Directorate. The Personnel division within the Directorate will then seek applications through the various postal circles.
• After reviewing the applications, those employees whose services can be spared will have their applications forwarded to IPPB.
• IPPB will follow its own process for selecting employees from the list provided by the Directorate. IPPB will not engage in any direct communication with the postal circles.
• The timeline for this process is as follows: 1st August – sharing of the draft circular with the Personnel division.
• 10th August – circulation of the draft circular with the Postal circles.
• 15th August to 15th September – the start and end dates for receiving applications.
• 25th September – the date for the Directorate to receive applications from the postal circles.
• 1st November – sharing of the list of applications with IPPB.
• 15th December – receipt of the final list from IPPB, as per DG (P) No. X-20/41/2022-SPN II dated 2.5.2023.
• இந்திய தபால் கட்டண வங்கிக்கு (IPPB) தபால் ஊழியர்களை பணியமர்த்துவதற்கான திருத்தப்பட்ட நடைமுறை உருவாக்கப்பட்டுள்ளது.
• இனிமேல், தபால் துறையின் (DOP) ஊழியர்களை IPPB க்கு தேர்ந்தெடுப்பது மற்றும் பணியமர்த்துவது ஒருcalendar ஆண்டில் ஒரு முறை மட்டுமே செய்யப்படும்.
• IPPB ஆனது தபால் இயக்குநரகம் மூலம் விண்ணப்பங்களைக் கோரும் சுற்றறிக்கையை அனுப்பும். இயக்குநரகத்தில் உள்ள பணியாளர் பிரிவு தபால் வட்டங்கள் மூலம் விண்ணப்பங்களைக் கோரும்.
• விண்ணப்பங்களை பரிசீலித்த பிறகு, யாருடைய சேவைகளை விட்டுக்கொடுக்க முடியுமோ அவர்களின் விண்ணப்பங்கள் IPPB க்கு அனுப்பப்படும்.
• இயக்குநரகம் வழங்கிய பட்டியலில் இருந்து ஊழியர்களைத் தேர்ந்தெடுப்பதற்கு IPPB தனது சொந்த செயல்முறையைப் பின்பற்றும். IPPB தபால் வட்டங்களுடன் எந்த நேரடித் தொடர்பையும் ஏற்படுத்தாது.
• இந்த செயல்முறைக்கான காலவரிசை பின்வருமாறு: ஆகஸ்ட் 1 - வரைவு சுற்றறிக்கையை பணியாளர் பிரிவுடன் பகிர்வது.
• ஆகஸ்ட் 10 - வரைவு சுற்றறிக்கையை தபால் வட்டங்களுடன் பரப்புதல்.
• ஆகஸ்ட் 15 முதல் செப்டம்பர் 15 வரை - விண்ணப்பங்களைப் பெறுவதற்கான தொடக்க மற்றும் இறுதி தேதிகள்.
• செப்டம்பர் 25 - தபால் வட்டங்களிலிருந்து இயக்குநரகத்திற்கு விண்ணப்பங்கள் வந்து சேரும் நாள்.
• நவம்பர் 1 - விண்ணப்பங்களின் பட்டியலை IPPB உடன் பகிர்வது.
• டிசம்பர் 15 - IPPB இலிருந்து இறுதிப் பட்டியல் பெறப்படும் நாள், இது DG (P) No. X-20/41/2022-SPN II dated 2.5.2023 இன் படி.
Post a Comment