27. Summary of Guidelines on Representations Against Adverse Remarks:
This document outlines the procedure for government servants to represent against adverse remarks recorded in their Confidential Reports (CRs). Key points include:
• Single Representation:
o An employee is allowed only one representation against adverse remarks, including warnings, displeasure communications, or reprimands.
o This representation must be submitted within one month of receiving the communication of the adverse remarks.
o The time limit must be explicitly communicated to the employee along with the adverse remarks.
o The competent authority may, at its discretion, accept a late representation if a satisfactory explanation for the delay is provided.
• Expeditious Decision:
o The competent authority must decide on the representation expeditiously, ideally within three months of its submission.
• Pending Representation:
o Adverse remarks are not considered operative while a timely representation is pending.
• Finality:
o Once the prescribed time limit for representation has passed, or the representation has been finally disposed of, the adverse remarks can be acted upon.
பாதகமான கருத்துக்களுக்கு எதிரான பிரதிநிதித்துவங்கள் குறித்த வழிகாட்டுதல்களின் சுருக்கம்:
இந்த ஆவணம், அரசு ஊழியர்கள் தங்கள் இரகசிய அறிக்கைகளில் (CRs) பதிவுசெய்யப்பட்ட பாதகமான கருத்துக்களுக்கு எதிராக பிரதிநிதித்துவம் செய்வதற்கான நடைமுறையை கோடிட்டுக் காட்டுகிறது. முக்கிய புள்ளிகள் பின்வருமாறு:
• ஒற்றை பிரதிநிதித்துவம்:
o எச்சரிக்கைகள், அதிருப்தி தகவல்கள் அல்லது கண்டனங்கள் உட்பட பாதகமான கருத்துக்களுக்கு எதிராக ஒரு ஊழியர் ஒரு பிரதிநிதித்துவத்தை மட்டுமே அனுமதிக்கப்படுகிறார்.
o பாதகமான கருத்துக்களின் தகவலைப் பெற்ற ஒரு மாதத்திற்குள் இந்த பிரதிநிதித்துவம் சமர்ப்பிக்கப்பட வேண்டும்.
o காலக்கெடு பாதகமான கருத்துக்களுடன் ஊழியருக்கு வெளிப்படையாக தெரிவிக்கப்பட வேண்டும்.
o தாமதத்திற்கான திருப்திகரமான விளக்கம் வழங்கப்பட்டால், தகுதியான அதிகாரி தனது விருப்பப்படி, தாமதமான பிரதிநிதித்துவத்தை ஏற்றுக்கொள்ளலாம்.
• விரைவான முடிவு:
o தகுதியான அதிகாரி பிரதிநிதித்துவத்தை சமர்ப்பித்த மூன்று மாதங்களுக்குள் விரைவாக முடிவு செய்ய வேண்டும்.
• நிலுவையில் உள்ள பிரதிநிதித்துவம்:
o சரியான நேரத்தில் பிரதிநிதித்துவம் நிலுவையில் இருக்கும்போது பாதகமான கருத்துக்கள் செயல்பாட்டுக்குரியதாக கருதப்படாது.
• இறுதி நிலை:
o பிரதிநிதித்துவத்திற்கான பரிந்துரைக்கப்பட்ட காலக்கெடு கடந்தவுடன் அல்லது பிரதிநிதித்துவம் இறுதியாக அகற்றப்பட்டவுடன், பாதகமான கருத்துக்கள் மீது நடவடிக்கை எடுக்க எந்த தடையும் இருக்கக்கூடாது.
2. Representation against adverse remarks
Only one
representation against adverse remarks (including reference to 'warning' or
communication of displeasure of the Government or 'reprimand' which are
recorded in the confidential report of the Govt. servant) should be allowed
within one month of their communication.
While communicating the adverse remarks to the Government servant
concerned, the time limit should be brought to his notice. However, the competent authority may, in its
discretion entertain a representation made beyond this time limit if there is
satisfactory explanation for the delay.
(DP & AR OM No. 21011/1/77-Estt dated
30.01.1978 & OM No. 31/14/60-Est. (A) dated 31.10.1961)
All
representations against the adverse remarks should be decided expeditiously by
the competent authority and in any case within three months from the date of
submission of the representation. Adverse remarks should not be deemed to be
operative if any representation filed within the prescribed limit is
pending. If no representation is made
within the prescribed time or once this has been finally disposed of, there
should be no further bar to take notice of the adverse remarks.
Post a Comment