52. ANSWER KEYS FOR THE QUESTIONS POSTED TODAY MORNING 16.4.2025
English Answer Key
1. c) To the same addressee at a different destination.
2. b) The office of destination.
3. c) No fee.
4. c) 50% of the original postage.
5. c) Letter box of the same post town.
6. b) It should not have been opened.
7. b) In red ink.
8. b) In the Error Book.
9. b) It is treated as unpaid, and double the deficiency is collected.
10. b) Double the deficiency, including the registration fee, is collected.
11. b) The Postmaster is notified, and a telephonic message is sent.
12. b) It is forwarded to the correct destination after making an error entry.
13. b) The Postmaster opens it in the presence of witnesses.
14. b) It is shown to the Postmaster and closed/protected before delivery.
15. b) A remark is made, and the addressee is asked for probable contents.
16. b) They are returned to the parent mail office.
17. a) The office concerned should be informed and asked to send the parcels.
18. b) To make an entry in the Error Book.
19. c) the office which prepared the mail list and Divisional Superintendent.
20. c) error extract.
Tamil Answer Key
1. c) வேறு இடத்திற்கு அதே பெறுநருக்கு.
2. b) இலக்கு அலுவலகம்.
3. c) கட்டணம் இல்லை.
4. c) அசல் தபாலில் 50%.
5. c) அதே தபால் நகரத்தின் கடிதப் பெட்டி.
6. b) அது திறக்கப்படாமல் இருக்க வேண்டும்.
7. b) சிவப்பு மையில்.
8. b) பிழை புத்தகத்தில்.
9. b) அது கட்டணம் செலுத்தப்படாததாகக் கருதப்பட்டு, பற்றாக்குறையின் இரட்டிப்பு வசூலிக்கப்படும்.
10. b) பதிவு கட்டணம் உட்பட பற்றாக்குறையின் இரட்டிப்பு வசூலிக்கப்படும்.
11. b) தபால் மாஸ்டருக்கு அறிவிக்கப்பட்டு, தொலைபேசி செய்தி அனுப்பப்படுகிறது.
12. b) பிழை பதிவு செய்த பிறகு சரியான இடத்திற்கு அனுப்பப்படுகிறது.
13. b) சாட்சிகள் முன்னிலையில் தபால் மாஸ்டர் அதைத் திறப்பார்.
14. b) அது தபால் மாஸ்டரிடம் காட்டப்பட்டு, விநியோகத்திற்கு முன் மூடப்பட்டு/பாதுகாக்கப்படுகிறது.
15. b) குறிப்பு எழுதப்பட்டு, பெறுநர் சாத்தியமான உள்ளடக்கங்களைப் பற்றி தெரிவிக்கக் கேட்கப்படுகிறார்.
16. b) அவை பெற்றோர் தபால் அலுவலகத்திற்கு திருப்பி அனுப்பப்படுகின்றன.
17. a) தொடர்புடைய அலுவலகத்திற்குத் தெரிவிக்கப்பட்டு பார்சல்களை அனுப்பக் கேட்க வேண்டும்.
18. b) பிழை புத்தகத்தில் பதிவு செய்வது.
19. c) தபால் பட்டியலை தயாரித்த அலுவலகம் மற்றும் கோட்ட கண்காணிப்பாளர்.
20. c) பிழை சாறு (error extract).
English Answer Key
1. c) To the same addressee at a different destination.
2. b) The office of destination.
3. c) No fee.
4. c) 50% of the original postage.
5. c) Letter box of the same post town.
6. b) It should not have been opened.
7. b) In red ink.
8. b) In the Error Book.
9. b) It is treated as unpaid, and double the deficiency is collected.
10. b) Double the deficiency, including the registration fee, is collected.
11. b) The Postmaster is notified, and a telephonic message is sent.
12. b) It is forwarded to the correct destination after making an error entry.
13. b) The Postmaster opens it in the presence of witnesses.
14. b) It is shown to the Postmaster and closed/protected before delivery.
15. b) A remark is made, and the addressee is asked for probable contents.
16. b) They are returned to the parent mail office.
17. a) The office concerned should be informed and asked to send the parcels.
18. b) To make an entry in the Error Book.
19. c) the office which prepared the mail list and Divisional Superintendent.
20. c) error extract.
Tamil Answer Key
1. c) வேறு இடத்திற்கு அதே பெறுநருக்கு.
2. b) இலக்கு அலுவலகம்.
3. c) கட்டணம் இல்லை.
4. c) அசல் தபாலில் 50%.
5. c) அதே தபால் நகரத்தின் கடிதப் பெட்டி.
6. b) அது திறக்கப்படாமல் இருக்க வேண்டும்.
7. b) சிவப்பு மையில்.
8. b) பிழை புத்தகத்தில்.
9. b) அது கட்டணம் செலுத்தப்படாததாகக் கருதப்பட்டு, பற்றாக்குறையின் இரட்டிப்பு வசூலிக்கப்படும்.
10. b) பதிவு கட்டணம் உட்பட பற்றாக்குறையின் இரட்டிப்பு வசூலிக்கப்படும்.
11. b) தபால் மாஸ்டருக்கு அறிவிக்கப்பட்டு, தொலைபேசி செய்தி அனுப்பப்படுகிறது.
12. b) பிழை பதிவு செய்த பிறகு சரியான இடத்திற்கு அனுப்பப்படுகிறது.
13. b) சாட்சிகள் முன்னிலையில் தபால் மாஸ்டர் அதைத் திறப்பார்.
14. b) அது தபால் மாஸ்டரிடம் காட்டப்பட்டு, விநியோகத்திற்கு முன் மூடப்பட்டு/பாதுகாக்கப்படுகிறது.
15. b) குறிப்பு எழுதப்பட்டு, பெறுநர் சாத்தியமான உள்ளடக்கங்களைப் பற்றி தெரிவிக்கக் கேட்கப்படுகிறார்.
16. b) அவை பெற்றோர் தபால் அலுவலகத்திற்கு திருப்பி அனுப்பப்படுகின்றன.
17. a) தொடர்புடைய அலுவலகத்திற்குத் தெரிவிக்கப்பட்டு பார்சல்களை அனுப்பக் கேட்க வேண்டும்.
18. b) பிழை புத்தகத்தில் பதிவு செய்வது.
19. c) தபால் பட்டியலை தயாரித்த அலுவலகம் மற்றும் கோட்ட கண்காணிப்பாளர்.
20. c) பிழை சாறு (error extract).
Post a Comment