Retention of staff quarters after transfer/ retirement/ death
The Directorate General (Personnel) has issued guidelines to standardize the retention of staff quarters, as different circles were following varying practices.
The Directorate General (Personnel) has issued guidelines to standardize the retention of staff quarters, as different circles were following varying practices.
According to DG (P) No. BDG 20/1/2023/Building-DOP dated 4.5.2023, on transfer, an employee can retain the quarters for two months at the normal license fee, with an option for an additional six months at double the license fee.
Upon retirement, retention is allowed for six months at the normal license fee, followed by another six months at double the fee.
In the unfortunate event of death while in service, the family can retain the quarters for 12 months at the normal license fee. This period can be extended for another 12 months under medical exigencies or for the education of children, with only the normal license fee applicable. However, this extension is granted only if the deceased or spouse does not own a house at the location of the accommodation.
Post-attached quarters must be vacated within 30 days of transfer or 90 days in case of death. If a transferred official wishes to stay at the old station after 30 days, they may be offered a vacant house, if available, for an additional six months at double the license fee.
Similarly, if a house is vacant after 30 days of transfer, it can be allotted for five months at the normal license fee and then for six months at double the fee.
In case of death, after 90 days, any vacant house may be offered for nine months at the normal license fee, followed by 12 months at double the license fee. Beyond these periods, damage rent will be imposed.
பல்வேறு வட்டாரங்கள் மாறுபட்ட நடைமுறைகளைப் பின்பற்றியதால், பணியாளர் குடியிருப்புகளைத் தக்கவைப்பது தொடர்பான விதிகளை தரப்படுத்த இயக்குநர் ஜெனரல் (பர்சனல்) வழிகாட்டுதல்களை வெளியிட்டுள்ளது. DG (P) No. BDG 20/1/2023/Building-DOP தேதி 4.5.2023-ன் படி, இடமாற்றத்தின் போது, ஒரு ஊழியர் சாதாரண உரிமக் கட்டணத்தில் இரண்டு மாதங்களுக்கு குடியிருப்புகளைத் தக்கவைக்கலாம், மேலும் இரட்டை உரிமக் கட்டணத்தில் கூடுதல் ஆறு மாதங்களுக்கு விருப்பம் உள்ளது.
ஓய்வு பெற்றவுடன், சாதாரண உரிமக் கட்டணத்தில் ஆறு மாதங்களுக்கும், அதைத் தொடர்ந்து இரட்டை கட்டணத்தில் மேலும் ஆறு மாதங்களுக்கும் தக்கவைக்க அனுமதிக்கப்படுகிறது.
பணியில் இருக்கும்போது துரதிர்ஷ்டவசமாக இறப்பு ஏற்பட்டால், குடும்பம் சாதாரண உரிமக் கட்டணத்தில் 12 மாதங்களுக்கு குடியிருப்புகளைத் தக்கவைக்கலாம். மருத்துவ அவசரநிலைகள் அல்லது குழந்தைகளின் கல்விக்காக இந்த காலம் மேலும் 12 மாதங்களுக்கு நீட்டிக்கப்படலாம், சாதாரண உரிமக் கட்டணம் மட்டுமே பொருந்தும். இருப்பினும், இறந்தவர் அல்லது மனைவி வசிக்கும் இடத்தில் வீடு வைத்திருக்கவில்லை என்றால் மட்டுமே இந்த நீட்டிப்பு வழங்கப்படும்.
பதவி இணைந்த குடியிருப்புகள் இடமாற்றத்திலிருந்து 30 நாட்களுக்குள் அல்லது இறப்பு ஏற்பட்டால் 90 நாட்களுக்குள் காலி செய்யப்பட வேண்டும். இடமாற்றம் செய்யப்பட்ட அதிகாரி 30 நாட்களுக்குப் பிறகு பழைய நிலையத்தில் தங்க விரும்பினால், காலியாக உள்ள வீடு இருந்தால், இரட்டை உரிமக் கட்டணத்தில் கூடுதல் ஆறு மாதங்களுக்கு அவருக்கு வழங்கப்படலாம்.
அதேபோல், இடமாற்றம் செய்யப்பட்ட 30 நாட்களுக்குப் பிறகு ஒரு வீடு காலியாக இருந்தால், அது சாதாரண உரிமக் கட்டணத்தில் ஐந்து மாதங்களுக்கும், பின்னர் இரட்டை கட்டணத்தில் ஆறு மாதங்களுக்கும் ஒதுக்கப்படலாம்.
இறப்பு ஏற்பட்டால், 90 நாட்களுக்குப் பிறகு, காலியாக உள்ள எந்த இடமும் சாதாரண உரிமக் கட்டணத்தில் ஒன்பது மாதங்களுக்கும், அதைத் தொடர்ந்து இரட்டை உரிமக் கட்டணத்தில் 12 மாதங்களுக்கும் வழங்கப்படலாம். இந்த காலங்களுக்கு அப்பால், சேத வாடகை விதிக்கப்படும்.

Post a Comment