Kayveeyes Daily Rules Recap 141
Maintenance of duplicate service books in the Department of Posts
• Several times, we have posted videos about the importance of maintaining duplicate service books, but this was in paper form for over six years.
• Rule 288 of the General Financial Rules 2017 provides the guidelines for this.
• According to this rule, the service book of a Government servant shall be maintained in duplicate. The first copy shall be retained and maintained by the Head of the office, and the second copy should be given to the official.
• For existing employees, this second copy should be provided within six months of the date on which these rules became effective, if it has not already been given.
• For new recruits, the second copy of the service book should be provided within one month of the date of their appointment.
• Postal circles are directed to implement these rules, and a compliance report shall be sent within one month. (DG (P) No. X-20/26/2023-SPN II dated 14.7.2023)
• இரட்டை பணிப்பதிவேடுகளை பராமரிப்பதன் முக்கியத்துவம் குறித்து பலமுறை வீடியோக்களை வெளியிட்டுள்ளோம், ஆனால் இது ஆறு ஆண்டுகளுக்கும் மேலாக காகித வடிவில் இருந்தது.
• பொது நிதி விதிகள் 2017 இன் விதி 288 இதற்கான வழிகாட்டுதல்களை வழங்குகிறது.
• இந்த விதியின்படி, அரசு ஊழியரின் பணிப்பதிவேடு இரட்டைப் பிரதிகளில் பராமரிக்கப்பட வேண்டும். முதல் நகல் அலுவலகத் தலைவரால் வைத்துப் பராமரிக்கப்பட வேண்டும், இரண்டாவது நகல் சம்பந்தப்பட்ட ஊழியருக்கு வழங்கப்பட வேண்டும்.
• ஏற்கனவே வழங்கப்படாவிட்டால், தற்போதுள்ள ஊழியர்களுக்கு இந்த விதிகள் நடைமுறைக்கு வந்த தேதியிலிருந்து ஆறு மாதங்களுக்குள் இரண்டாவது நகல் வழங்கப்பட வேண்டும்.
• புதிதாக பணியில் சேருபவர்களுக்கு, பணி நியமனம் செய்யப்பட்ட தேதியிலிருந்து ஒரு மாதத்திற்குள் பணிப்பதிவேட்டின் இரண்டாவது நகல் வழங்கப்பட வேண்டும்.
• தபால் வட்டங்கள் இந்த விதிகளை செயல்படுத்தவும், ஒரு மாதத்திற்குள் இணக்க அறிக்கை அனுப்பவும் அறிவுறுத்தப்படுகின்றன. (DG (P) No. X-20/26/2023-SPN II dated 14.7.2023)
Post a Comment